masazepraha.jpg
Kde mě najdete:

Náměstí Bratří Synků 8 
(hned vlevo vedle železářství)
Praha 4 - Nusle
Zobrazit na mapě

tel: 731 165 579

e-mail: impulse1366@gmail.com
Facebook: Masáž od Zajíce



 

Něco o výživě

Pokud byste rádi něco upravili ve svém jídelníčku tak, abyste se cítili méně unavení, méně nemocní, méně staří a, v případě potřeby i hubenější, jde to. Není to nic složitého, jen je to, alespoň než si zvyknete, poněkud nepohodlné. Z nějakého důvodu jsou naše stravovací zvyky založené právě na potravinách, které bychom vlastně vůbec neměli dávat do pusy, a tak to chce trochu vynalézavosti, chceme-li najít rychlou a uspokojující alternativu k všudypřítomným rohlíkům, uzeninám a tatrankám.
Všude se setkáváme se spoustou dietních doporučení, nejlépe pod titulkem "AKCE!!! Konzultace a sestavení jídelníčku za POUHÉ 3 000 Kč". Nedisponuji vlastním klinickým výzkumem, statistiky z pokusů na krysách vám tedy neposkytnu. Přesto jsem z pokusů na sobě a několika spřátelených šílencích vyvodila několik závěrů...


1. ZELENINA
Nejsme kozy. Velmi populární zeleninové saláty, nad nimiž se na obrázcích sklání osmnáctiletá rozesmátá tvář vyhublé modelky mi připadají poněkud diskutabilní. Z vlastní zkušenosti se domnívám, že naše střevo prostě nedokáže z hromady sena extrahovat všechno, co k životu potřebujeme. Kromě toho - vláknina jistě je důležitá. Ale stalo se - nejen mně - že se nám po několikaměsíčním praktikování konzumace POUZE syrové stravy velmi ulevilo, když jsme do diety zařadili třeba vařené brambory nebo rýži. Tu NEZDRAVOU, loupanou. 
Myslím prostě, že zdravost kopců zeleniny pro jedince je velmi individuální. Někomu to může vyhovovat, jinému je prostě blbě. Za sebe bych to nelámala přes koleno. Když to do vás neleze, nedělejte to, nebo se zblázníte.


2. OVOCE
Nebojte se příliš cukru v ovoci. Cukr se stává nebezpečným až poté, co získá podobu, kterou sypeme do kafe a do buchet. Pokud jde o ovoce, držela bych se jediné zásady: nekombinujte je s ničím jiným. Ovoce je totiž doslova "předtrávené", a opouští žaludek nejpozději do půl hodiny. Jestli tam ale přihodíte kus sýra nebo čehokoliv, vznikne blbě stravitelná hmota, která, než stihne žaludek opustit, všelijak tam kvasí, nahnívá, a nutí vás spolknout lžičku jedlé sody. Pak už je celkem jedno, jestli vaše nadváha vzniká z cukru nebo z toho, že se to všechno pořádně nestrávilo. 


3.TUKY
Možná mě za tohle někdo přijde zastřelit, ale risknu to: Po tuku se NETLOUSTNE, tuk potřebujeme, bez tuku bychom umřeli a z nedostatku tuku mohou vzniknout a vznikají závažné zdravotní problémy, VČETNĚ obezity.
Mám ovšem na mysli tuk, se kterým náš organizmus umí pracovat, tedy sádlo, máslo, a za studena lisované oleje. Pozor! Jakmile tyto oleje ohřejete, už to není ten tuk, o kterém hovořím, ale substance vhodná leda k promazání bot nebo vrzajících pantů.
Tuky obsahují velmi důležité aminokyseliny a vitamíny rozpustné v tucích, které z ničeho jiného nezískáte. A ještě jedna poznámka, pro ty, co se bojí cholesterolu: Cholesterol není nepřítel. To, co vám plave v krvi, může mít klidně astronomické hodnoty a budete žít zdravě do sta let nebo než vás nastávající pozůstalí umlátí, ale cholesterol nebude tím, co vás zabije. Ty pláty, usazené v cévách, nemají nic společného s tím, co vám proudí v žilách, a už vůbec ne s tím, kolik sníte másla a vajíček. Všeobecná doporučení "nejezte vejce a tuk, máte zvýšený cholesterol" jsou daleko spíše tím, co by vás dorazit mohlo. Více ZDE


4. UMĚLÁ HMOTA
Mám na mysli průmyslově zpracované potraviny. Pokud toho ve svém jídelníčku nejste ochotni moc měnit, alespoň tohle byste zvážit měli: umělá sladidla, stolní oleje, margaríny, jakákoliv umělá ochucovadla, barviva, a jakékoliv konzervy, včetně čehokoliv se sníženým obsahem tuku NEPATŘÍ do pusy. 
Více: 
Zvyšují limonády agresivitu?

Glutaman sodný
Sója

5. MLÉKO
To není zdravá potravina. A pokud nejste telata, není to potravina vůbec. Je známo dost případů, kdy se lidé pouhým vynecháním mléka a mléčných produktů z jídelníčku zbavili i poměrně závažných chorob. Ale také mi nemusíte věřit. Přečtěte si o tom více ZDE, chcete-li, nebo si vygúglete informace sami, a třeba zkuste na tři týdny bez mléka a mléčných výrobků vydržet. Když nic nezaznamenáte, klidně si zas kupte jogurt. V tom případě navrhuji: plnotučný, nejlépe holandský. Ze sýrů jen tvrdé a neodtučněné. Podmáslí je fajn a máslo také. Více ZDE ...a taky TADY


6. CUKR A MOUKA
Možná to zní divně, ale cukr a mouka jsou nejrozšířenější, potažmo nejnebezpečnější drogy, se kterými se dnes setkáváme. Nejen kvůli obsahu lepku v mouce. Tragédií je, že tyto látky využívají  v mozku stejné receptory jako třeba marihuana nebo LSD - většina z nás je tedy na těchto dvou substancích regulérně závislá. Proto pokusíte-li se vyřadit tyto dvě věci z jídelníčku, očekávejte klasické abstinenční příznaky. Bližší povídání o tom, co je na nich tak špatného, najdete ZDE


7.KOMBINACE POTRAVIN
Před časem z toho Lenka Kořínková udělala hubnoucí hit, a všechny ženy se stravovaly buď "kytičkově" nebo "zvířátkově". O tohle mi tady nejde, přesto - cosi jako "dělená strava" má něco do sebe. Vysvětlím: sníte-li bramboru, třeba s máslem nebo se zeleninou, příslušné orgány vyloučí příslušnou trávicí substanci a do tří hodin máte stráveno. Pošlete-li za bramborou kus krávy, příslušné orgány tedy také vyloučí příslušné trávicí substance...problém je v tom, že ty se moc nekamarádí s těmi, které by rády strávily bramboru. Dojde tedy k souboji kyselin, z nichž nevyjde vítězně vůbec nikdo, jídlo se vám v žaludku válí třeba osm hodin, a nakonec putuje do střeva nedostatečně zpracované, a také už nahnilé... Je tedy doporučeníhodné nekombinovat v jednom jídle sacharidy s bílkovinami. Pokud nevíte, co kam patří, použijte termíny Lenky Kořínkové a vše vám bude hned jasné: co je ze zvířat jsou bílkoviny, co je z kytiček jsou sacharidy. Mezi tím jsou ještě neutrální potraviny, které můžete kombinovat s čímkoliv: zelenina a tuky. Ovoce byste měli vždy jíst jen samotné. Po konzumaci ovoce počkejte půl hodiny, než budete jíst cokoliv jiného, po ostatních jídlech je třeba udělat tříhodinovou pauzu. Vyzkoušejte to třeba jen na pár dní a uvidíte sami. Určitě vám nebude těžko, nebude vás pálit žáha, dokonce, tahle změna sama o sobě často vede k významnému snížení váhy u těch, co to potřebují.


Jak jsem již asi dvacetosmkrát zmínila, více čtení najdete ZDE, případně ZDE
1489259_10200380924684626_1848727512_n.jpg
Jméno / odeslat anonymně
Opište prosím kontrolní kód "6976"
1514220_10200386086533669_1849417429_n.jpg
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one